Saturday, February 13, 2010

Pengantin Dirai..

Petang tadi saya ke majlis walimah sahabat saya sajurus selepas menulis posting tadi.Keadaan meriah la jugak dengan kedatangan ramai tetamu jemputan dari pihak keluarga perempuan.

Tapi,,agak mengecewakan saya jugak..tapi saya faham akan keadaan mereke2 terutama tuan rumah dan pengantin sendiri huhuhuhu..
maklumlah tetamu ramai,ada yang tak cukup tempat duduk dan saya sekeluarga tidak berkecuali..apepun,itu situasi biasa di majlis kenduri -kendara ni dan tidak boleh salahkan tuan rumah betul x..

selepas kami semua selesai menjamu selera nasi kenduri,saya terus masuk ke rumah pengantin untuk bertemu dengan dia dan suami,Tapi kedatangan saya mungkin tidak dia sedari dan mungkin kerana terlalu ramai yg ingin bergambar dengan raja sehari ..
(maklumlah,,waktu tu kan sehari dan sekali saja seumur hidup berpakaian cantik huhuh)


seperti biasa,,dengan sedikit sifat malu yang masih ada,saya berdiri je macam patung depan pelamin tu sampai dalam hati asee macam nak nangis je ..(ntah la nape tetiba je perasaan tu ada>>) nak kata saya cemburu,Astafirullah mana ada saya cemburu..saya tak cemburu cuma rasa sedikit terkilan mungkin kerana tiada siapa yang menyedari dan perasan kehadiran saya agaknya..nak menyapa,jauh sekali.Ye lah,semua sibuk nak bergambar ,,tapi saya nak keluarkan ape nak bergambar dengan pengantin huhuhu... cukuplah tengok2 je mereka bergambar dan kebetulan jugak waktu tu kamera ph.adik saya rosak,jadi tak dapat la saya snapp kan gambar untuk dibuat kenangan.


Akhirnya,setelah beberapa kali saya memanggil dan menunjukkan isyarat buat sahabat saya tu saya x lupa untuk mengucapkan tahniah moga2 kalian berdua sentiasa diredhai Allah sentiasa..itu saja yang saya mampu..
terharu lagi untuk kali seterusnya...(apeeeeelah)
kenapa saya tak dapat cenderahati??? semua orang dapat)) :-( sedihnyaaaa...
mungkin diorang ingat saya dah dapat..tapi macam mana nak dapat,mgkin mereka terlupa kot. kahkahkah...(relax...relax..) tak baik tau burukkan org,,(tapi saya x mksdkan dicini saya burukkan sape2 tapi itulah hakikatnya bila tibanya saat sedemikian pasti ada sahabat2 yang lain terasa la jugak..Bg saya cenderahati tu penting jgk buat sahabat2 seperyi saya ni untuk dibuat kenangan huhu,,(Kalau ada tu tolong la simpankan ekk...xmaluuuuuuuu)Maklumlah,takkan semua benda nak dilayan seperti sebelumnya lagipun bila dah namamnya raja sehari pasti si dia menjadi keutamaan kan..betul x..

apepun,terima kasih la buat sahabat saya sekeluarga sebab sudi menjemput Cik Akma dan keluara serta si dia huhuhu(cuma salam je yang dikirim maklumlah jauh,,)

semoga kebahagiaan sentiasa bersama2 kalian dan semoga dapat menjadi isteri yang solehah dan ibu yang penyayang .Sesungguhnya,alam rumah tangga adalah alam yang paling manis dan banyak dugaannya dan mengharapkan juga kalian tabah mengarunginya kalian..jadi,pikullah tanggungjawab dengan sebaik mungkin agar rumah tangga itu nanti sentiasa diberkati oleh Allah s.w.t..

p/s: SELAMAT PENGANTIN BARU..

0 Comments:

Post a Comment