Wednesday, June 24, 2009

Ku bermandi kan air hujan

salam semua..
cerita hari ni x la menarik sangat cuma saje je nak cerita huhuh.
hari ni ,balik keje mcm biasa la pkl 6 petang ,tapi pagi tadi untuk kali pertamanya naik bas g keje...sedih asee(sok..sokk..sokk).

nak naik kereta,dah 2 minggu kereta ku tersadar kat umh sebab tayar kereta saya yg kat depan tu rosak dah,jadi nampaknya kena tunggu gaji masuk la bulan ni nak baiki..hus(melayang 2-3 ratus duit ku nk baiki 2 tayar tu...)..tapi,xpelah,,asalkan saya tak susahkan diri tunggu bas atau teksi pagi2 ..hehehe..

oh ye,bercerita pasal hari ni..petang dalam pkl 5 nampak kat luar mcm nak hujan je,,gelap dan mendung semacam.
jadi,mulut kan..laserr skit bgtau teman seofis .."kak,nati balik kena uje la dioo',sambil tergelak2..
jawabnya kak ni'jange la doa gitu,,,basoh nati',hehhehe

saya bukan nak kenakan dia,tapi..masa saya g kerja ngn motor,selalu gak dio usik saya ..jadi,,ni lah time nak pulangkan paku buah keras(ye ke??)

ni usik2 je...

dalam 5.40,ayah call..
dia tanya hujan x??
aik...pelik je bunyinya..
kalu hjn pun napenye..kan nak datang ambik ngn kereta..

saya kata la..dok uje agi..gelap je..

pah2..ma lok call
dia tnya hjn x..sebab ayah g ambik ngn mtr..
(waaaaaaaaa...malunya dalam hati sebab mngata kak tu tadi hehehe)

tapi,x pe,,msh dapat di kawal sebab gelap dok semestinye hujan kan..

masa naik mtr area kb ngn ayh tu,dok uje agi.
lega asee...dok la main hjn.

bila sampai area Langgar,dpn Billion bukan main lebat hjn..
aduhhhh...habis basoh.
Tapi,ayah berhenti sekejap mana tahu reda jap agi..
dalam 15 minit x sampai tgu hjn berhenti..ayah kata,mai la g jugak lagipun x de tanda2 nk reda..

jadi...redah la dalam hujan..

sampai k,kerian pun hjn masih lebat....
pah2,,,kat traffic light k.k lak x de hujan..kata ayh,ni hjn kerat2..huhu.
pah2,on the way nk balik umh,hjn makin lebatt........................
abiss basuh dok soh nok oyak la...meme mandi hjn doss..
sampai umh,ayah kata dia nk mandi hjn la..sebab alang2 dah basoh ni baik mandi hjn sebab bestt mandi hjn hehehe..

jadi...saya yang dah basah ni turut sekali la..
siap tadah air berbaldi2 dan berbesen2..huhu
coppp..cooopp...ni bkn nak wak jirus mandi ok,sebenarnya ayah suh saya siram bunga2 yang lama dah saya x siram..

jadi,pakat2 jirus air hujan kat pasu2 bunga yg tak terkena air hujan tu la hehehe

seronok tau mandi hjn ni...
lagipun,lama doss dok mandi hjn ...dulu selalu gok mabdi hjn..
tapi,kalau dok kerana balik basah doss,,meme saya dok mandi la hjn..,
mana taknya,maluuuuuuuuuuu la..kan dah nk jg hok ore hahaha
tapi nasib baik balik tadi mandi hujan dah huhu..


jadi,kepada budak yang suka petaii tu ,balik nati asee la sekali mandi hujan ye,,sebab meme besttt..
ajok mudin kali...
mungkin dioo suko...
sebab petai ni perlu mandi hari2 ...lagipun ,ia sejenis ulam yg berbauuu ...
hahahahhhhhhhhhhhh..

ok lah,wassalam

0 Comments:

Post a Comment