Sunday, April 19, 2009

salam..
hari ni saya demam dan selesama
jadi di kesempatan ini saya hanya sempat mengupdate blog saya ni dengan beberapa kata2 yang saya ambik dari sebuah majalah buat tatapan semua .

RAMA-RAMA DI HUJUNG DEBU







Debunga itu tarikan hakiki
buat seekor rama-rama seperti aku
inilah fitrah kurniaan ilahi
bahawa aku dan debunga ini lambang akrab dari azali
di sini madu bersakar
tanda bunga cukup mekar
kesinambungan kehidupan itu
sama bagi putaran hidup sang gadis
sewaktu muda ceria sentiasa diintip sang teruna
iman dan taqwa adalah benteng pertahanan
kerana musim berbunga cuma sekali!
walau cinta boleh hadir berjuta musimnya..





TANGANKU



Ya Allah.
syukurku hanya buat-Mu
kerana memungkinkan aku lahir di sini
di sebalik kain bedung putih itu
ku gapaikan keluar sebelah tanganku di sini
buat merasa betapa indahnya menyapa ciptaan-Mu
terima kasih ayah bonda
kerana adalah aku terlantar di dunia bahagia ini
bersama besarnya nikmat sepasang tangan yang ada pada
semoga tangan ini ajan ku manfaatkan untuk
menuju ke jalan bahagia
kerana sepasang tangan ini lebih besar ertinya dari segunung harta tanpa TAQWA!

WARNA MUSIM LURUH




Merah kuning berpada dalam bauran menyesak
inilah warna musim luruh dedaun kering
buat sepohon maple di sebuah benua
wahau Rabbi!
hakikat kejadian ciptaan-Mu itu amat murni
dalam gugur pun masih bertebar nikmatmu
betapa dungunnya setengah insan
yang mendabik dada mengaku pintar
namun sering alpa bahawa dia akan berakhir sirnan
kerana itulah sifat benda baru ciptaan-Mu

0 Comments:

Post a Comment