Sunday, June 20, 2010

Indahnya perasaan itu

Tetiba hari ini saya ingin lontarkan satu perasaan yang kian lama bertahta di hati.
Apakah yang saya maksudkan dengan "indahnya perasaan itu "sebenarnya?

Banyak perasaan yang nak saya gambarkan di sini.
Sama ada gembira,suka,kasih ,cinta ,sedih,marah dan sebaliknya.
Apabila saya menyebut tentang 6 perkara ini tetiba teringat akan satu perasaan yang sukar untuk saya gambarkan mmmmmmmmm

Dan bagaimana jika peraan indah itu adalah sebaliknya..(susah tu...)
Apepun,syukur saya ucapakan kehadrat Allah swt yang mengizinkan kita sebagai khalifahnya di muka bumi ini merasai 6 perassan itu.
Antara perasaan yang saya ingin perkatakan tentang diri ini adalah mengenai 3 sahaja perasaan dari 6 yang saya perkatakan,

1: Pertamanya akan perasaan gembiranya saya kerana pada tahun 2010 saya telah mendapat seorang lagi adik lelaki dari sebelah ibu tiri saya..Alhamdulillah,Muhammad Aidil Ibrahim yang telah dilahirkan pada 10 May 2010 merupakan adik saya yg ke -6 .



2: Keduanya,perasaan suka yang teramat mungkin kerana akhirnya si dia sudah pun selesai menduduki imtihan ..Alhamdulillah.Bukannya ape,saya hanya tumpang gembira bagi pihak dia kerana mungkin "demam exam" sudah pun hilang bahangnya memandangkan genap sebulan dia menduduki imtihan.Moga2 imtihan kali ini membuahkan hasil yang cemerlang.Jadi tahun depan leh la balik huhuhuuuuu.

3: Yang ketiganya..perasaan kasih sayang saya pada kedua ibubapa saya yang amat saya sayangi dan kasihi iaitu mak dan ayah yang telah banyak berkorban pada kami adik beradik..Rasanya tidak terlambat untuk saya ucapkan untuk keberapa kali dah SELAMAT HARI BAPA buat ayah tersayang,,,,kami semua sayang ayah!

4: Kelimanya,dalam kehidupan ini apalagi seorang muslim mahukan selain dari kecintaan pada Allah swt? dan tanyalah pada sesiapa jua pasti mahukan dirinya dicintai dan di kasihi Allah swt. Perasaan indah ini juga saya titipkan buat dia yang sentiasa di hati jauh d mata,dan ternyatalah perasaan ini satu anugerah dari Allah swt yang harus di hargai.

5: Seterusnya,perasaan yang sentiasa bersarang di hati yang gundah ini.Kesedihan yang teramat melihat dunia sekarang di sentiasa bersiap-siaga untuk berperang sesama kita.Lebih sedih lagi,saudara seislamh kita di Gaza,Palestin yang menderita sengsara kerana kekejaman Zionis yang sentiasa menggila ,,Subhanaallah,Beruntungnya kita di bumi Malaysia yang aman damai ini yang sempurna segalanya ..tetapi tidak di bumi sana..Kesayuan makin terasa melihatkan anak2 kecil menangis kelaparan,menangis inginkan belaian ibu ,,,,yA aLLAH..

Pernah saya di tanya oleh seseorang " Tengok dan tahu tak perkembangan rakyat Palestin",? Dengan perasaan yang angkuh konon2nye saya menjawab "tak tahu pun" Ya Allah dunia sibuk menangisi akan penderitaan mereka masih lagi saya berkelakuan sedemikian !

TIDAK! saya bukanlah sengaja mengabaikan perkembangan berita saudara sesama islam kita tetapi..saya ibarat terpaku seketika dengan pertanyaan sedemikian kerana masih ada lagi insan yang berhati mulia bertanya dan mengambil tahu akn berita itu sambil mengingatkan saya akan penderitaan mereka..Terharunya saya!
sehinggakan,bila saya mengamati dan cuba untuk merasai penderitaan mereka .,terasa bagaikan dekat hati ini dengan mereka di sana..
Akhirnya saya cuba bangun dari lamunan tadi.Lamunan tentang keangkuhan dan kejahilan saya terhadap dunia darah mereka..

Anak2 kecil saya meraih simpati teman2 untuk merasai apa yang saya rasakan dan apa yg mereka rasakan..
Perasaan benci saya makin membuak2 pada Zionis dan mereka2 yang bersekutu dengan tindakan mereka!
saya benci pada manusia yang di mulut sahaja menyatakan tindakan kejam sedangkan mereka ralit menyokong Zionis??

Apa yg saya maksudkan dengan menyokong mereka??

Mungkin saya akan bicaran di lain masa..
Apepun,berjuanglah kita menegakkan syiar Islam!

TAKBIR ALLAHHUAKHBAR!

0 Comments:

Post a Comment