Monday, May 25, 2009

sayang Ma

Assalamualaikum..
sudah lama saya tidak menjenguk blog kawan-kawan blog saya..
minta maaf banyak2 yer..
sebenarnya, sudah 3 hari saya di serang demam ,selsema dan batuk..ni pun kepala masih berdenyut2 agi, memandangkan selsema saya masih agi ada..(sedihh asee + sabar+sabar)
Kebetulan,adik bongsu saya juga di serang demam dan batuk sehingga telah di tahan d hospital selama 3 hari lagi dari hari sabtu pagi ....sebenarnya,adik saya ni memang selalu sangat batuk-batuk dan kerana itulah paru-paru dia bemasalah sikit.Jadi,walaupun kami kurang sihat..tapi kami ceria huhuhu..(ish2..)

apepun,kalian semua doakanlah agar saya dan adik saya cepat sembuh yer...almaklumlah,sekarang memang musim demam.mana2 saje ada je yang demam..opps..kalian sihat tak?kalu tak sihat,cepat2 makin ubat yer..apepun,madu penawar yang terbaik (promote skit..)
minggu lepas.saya tak sempat juga update blog saya yang bersawang ni sebab saya kerja dari pagi hingga malam..badan pun rasa penat sangat dan mungkin kerana itulah saya di serang demam..
tapi,kadang2 saya ni demam2 pun suka g pantai..tiap2 minggu saya release kan otak saya ni kat pantai..best..lagi2 kalu saya pergi ngn ma saya..saya tak suka gi ngn orang lain melainkan ma saya..sebab saya sayang ma saya ...
..

kadang2,kalu ma saya ada masalah saya selalu tenangkan hati ma saya dengan bawa dia pergi jalan2 ke tempat selalu saya pergi hehehe(mana agi pantai la)
yelah,hanya itu je yang mampu saya lakukan buat ma saya..kalau orang lain,mesti lain ceritanya kan..apepun,saya sedih sangat2 kalu kita ni sebagai anak tidak faham apa yang ibu kita mahukan..memang betul,kadang2 wang kekayaan itu perlu untuk kita limpahkan pada ibubapa kita..tetapi insan yang tidak berduit seperti saya ni(hohoho) hanya mampu hiburkan hati dia dengan bawa g jalan2 je ..ingat!sayangilah dan hormatilah mereka sampai dia rasa kitalah anak dia yang terbaik..

saya masih ingat kata2 beliau pada saya"akma,jagalah ma sebaik mungkin selagi dia ada..jangan sesekali sakitkan hati dia..kerana walaupun dia (beliau)rapat dengan ma (beliau)tetapi dia tidak merasakan dia telah buat ma dia rasa puas hati lagi dengan dia..mmmmmmm,(betul tu)..apepun ..bersabar dan banyak2kan sedekahkan al-fatihah buat dia...(saya rindu dia jugakkk)

bila saya tengok pengorbanan seorang ibu terhadap anak2nya,hati saya tersentuh..macam ma saya.dia tak pernah sesekali merungut menjaga adik bongsu saya (sebelum2 ni pun)sampai sudah 3 hari dia berkampung di hospital..kadang2.walaupun tak terdaya saya nak menemani adik saya(dalam keadaan kesihatan saya ni saya ada juga minta ma saya berehat di rumah biar saya dan adik saya sahaja yang menemani adik bongsu saya tuh..tapi,ma kata dia tak kisah..yang penting saya jaga adik2 yang lain kat umah.masakkan mereka di waktu pagi,siang,petang ,malam..gosok baju untuk ayah saya,buatkan air...kadang2,saya terpaksa juga gagahkan diri ni pergi temani mak sedara saya ke kwsp dan pasar untuk nurseri dia..walaupun,penat,letih saya terpaksa lakukan jugak demi kerana saya sayang kamu semua..tapi,bohonglah,kalau saya kata saya sedikit pun tidak pernah mengeluh dengan semua ni..pernah..pernah..sebab masa tu saya rasa seolah2 macam tak de orang lain.,kenapa harus saya...saya penat...saya sedih sangat..bila saya ingat amanah saya sebagai seorang insan yang di anugerahkan tulang empat kerat,saya harus lakukan semua itu,sebab mereka memerlukan saya.

kadang2 juga,saya harus berterima kasih pada beliau..beliau juga banyak bagi kata2 semangat pada saya..saya tak lupa beliau..walaupun beliau jauh di mata saya,tapi dia dekat d hati saya..lama saya tak jumpa dia,tengok dia macam sebelum ni,walaupun sudah 2 tahun saya tidak ketemu beliau,tapi kata2 beliau pada saya macam semalam saja..sebenarnya,saya malu nak ceritaklan semua ni,,tapi,kadang2 kita harus juga ceritakan nya agar dia tahu saya menghormati dia..sekarang dia dah jadi tunangan orang..(hohohohoh..)maaf ye sebab kita citerkan tentang kamu di sini..sejak ada status tak seberapa ni..ase malu lak...tak macam sebelum ni,,cakap pun macam kawan2 kita kat sekolah ngn dia...sekarang malu lak..(baguslah...)

oklah,nanti saya sambung pulak ye..sebab kan saya dah kata..saya perlu menemani mak sedara saya ke pasar petang2 begini..dan akan menyusul ke hospital..

terima kasih semua..
doakan kesihatan kita semua agar2 sihat2 sokmo..

0 Comments:

Post a Comment